Support Engineer
RemoteBunnik, Utrecht, NederlandSupport
Functieomschrijving
Het bedrijf
DMP is dé bekendste datamanagement specialist in Nederland, maar ook wereldwijd is DMP hard op weg naar een opmars. Met ruim 90 specialisten verdeeld over vestigingen in Nederland, Duitsland, Spanje en Zuid- Afrika, bedienen wij ruim 350 klanten over de hele wereld met betrouwbare en kosteneffectieve datamanagement oplossingen.
Sinds 2020 is DMP overgenomen door Broad Horizon groep, aanbieder van IT-, data- en cloudoplossingen. Met deze overname groeit DMP (internationaal) nog sneller. Groei jij met ons mee?
Dit zijn wij
DMP-ers zijn gedreven, gezellige en zeer vakkundige collega’s. Wij werken elke dag met plezier aan het leveren van onze expertise aan de klanten, zowel zelfstandig als in teamverband.
Wij zijn altijd op zoek naar initiatiefrijke nieuwe collega's, vakkundige teamspelers die passie hebben voor het werkgebied waarin wij ons in bevinden. Mensen met ambitie die graag willen groeien en willen blijven ontwikkelen. Die lef hebben en zelf de eerste stap durven te zetten.
Dit ben jij
Je wil voor elk probleem een oplossing vinden! Sterker nog, jij ziet kansen waar anderen problemen zien. Je vindt het prettig om anderen te kunnen helpen en wil er tegelijkertijd voor zorgen dat problemen zo min mogelijk voorvallen. Je bent klantvriendelijk en servicegericht, zelfs als je met je verkeerde been uit bed bent gestapt (en laten we eerlijk zijn, dat gebeurt ons allemaal wel eens).
Ook al los je het probleem misschien niet direct op, je vindt het belangrijk de klant tijdig en volledig te informeren over de status van een ticket. Je weet hoe belangrijk een klant dit vindt!
Zo ziet je dag eruit
Je stapt uit je bed, gaat naar kantoor of gaat thuis achter je pc zitten, waar je, na een kop koffie of thee, de lopende zaken met het team bespreekt.
Na deze call ga je aan de slag met een openstaande supportticket t.b.v. van onze back-up oplossing. Het is een ingewikkeld probleem waar je even flink je tanden in kan zetten. Je duikt in logs en jouw beste troubleshooting skills komen naar boven. Informatie haal je uit eerdere ervaringen of documentatie van de leverancier. Na een tijdje puzzelen heb je het probleem gevonden en los je het ticket op. Heerlijk, weer een ticket minder!
Op naar naar het volgende ticket. Dit is weer een heel ander probleem maar waarin jouw kennis nog niet toereikend is. Gelukkig kunnen jouw directe collega’s op de afdeling support jou helpen of vind je iemand anders binnen het bedrijf. Jij kent immers iedereen en zij kennen jou. Misschien niet meteen, maar wel wat later.
Bij het derde ticket weten jij en je collega’s het ook niet en ga je naar de leverancier. Jouw onderzoek is van zo’n kwaliteit dat hun supportafdeling jouw onderzoek alleen kan bevestigen en je ticket moet doorzetten naar de ontwikkelaars. Daar blijkt dat er een bug zit in het product, kudo’s voor jou. Nu is het nog zaak om de boel scherp te houden en de klant te informeren.
Ondertussen belt een klant. Het zijn er niet veel op een dag, maar om een probleem op te lossen moeten we er eerst één krijgen!
Dit keer is het een vraag welke jij direct kunt beantwoorden. Nog even registreren en klaar. Nu is het tijd voor wat fris en misschien een spelletje te spelen met een collega.
Werk je vandaag thuis? Dan zorg je tussendoor natuurlijk dat je af en toe even je benen strekt en je ogen van het beeldscherm haalt (we kennen onze mensen: voor je het weten zitten ze 24/7 achter het beeldscherm)! Eet je boterhammetje bijvoorbeeld even tijdens een wandelingetje..
Ben je op kantoor, dan schuif je gezellig met collega’s aan in onze gezellige bedrijfskantine waar een heerlijk huisgemaakte lunch wordt bereid. Elke dag weer anders.
In de middag ga je met je collega kijken naar het ticket waar je eerder niet uitkwam. Samen lossen jullie het op. En weer een ticket minder! Jammer dat er net weer een klant belde met een ander probleem. Of toch niet ;-)
Er is alweer een einde gekomen aan deze zeer dynamische en afwisselend dag. Je kijkt nog even wat je op de agenda hebt voor morgen, sluit af en of je nu gaat sporten, een filmpje kijken of een drankje doen met vriend/vriendin: je probeert vooral even niet aan werk te denken!
Morgen ben je vrij gepland, dan heb je tijd voor die zaken waar je even geen tijd voor had of kun je eindelijk die training doen die je de hele tijd al op je lijstje had staan.
Werkzaamheden:
In deze functie is het telefonisch aannemen en registreren van tickets marginaal! Je bent 90% van je tijd bezig met oplossen/troubleshooten van incidenten.
- Het registreren en oplossen van supporttickets van onze klanten, tbv back-up oplossing en storage van o.a. Commvault oplossingen. Gartner Magic Quadrant: Commvault Is A Leader For The 10th Time
- Naast Commvault verkopen en supporten wij ook producten van Netapp, Komprise en Cohesity. Hierin willen wij ons ontwikkelen als begin-en eindstation voor een klant zoals wij dat ook zijn voor Commvault. Je krijgt de kans je hierin verder te ontwikkelen samen met je collega’s!
- Het ondersteunen en begeleiden van jouw collega's op technisch vlak.
- Aanspreekpartner zijn voor onze klanten om datamanagementvraagstukken op te lossen en hen op diverse andere gebieden te ondersteunen.
- Adviseren, begeleiden en ondersteunen van onze klanten bij problemen met back-up, archivering, contentindexering en opslag.
- Contact leggen met verschillende leveranciers om problemen te escaleren als het gaat om bugs in de producten.
- Klanten adviseren over installatie, configuratie en optimalisatie.
Je back-up wordt wel eens je beste monitoring tool genoemd. Zit er iets fout in het netwerk, draait een applicatie niet dan zie je dit meestal terug in het falen van een back-up. Je kennis gaat dus verder dan alleen de back-up applicatie.
Vereisten
Waarom dit (n)iets voor jou is:
+ Je bent analytisch sterk;
+ Je hebt MBO/HBO werk – en denkniveau. Je hebt passie voor servicegerichtheid, beheer en een proactieve klantvriendelijke houding;
+ Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
+ Je hebt kennis van Microsoft-applicaties;
+ Je hebt ervaring met Back-up oplossingen;
+ Je hebt ervaring met Commvault (pre).
Ben je nog niet ervaren in deze rol, maar klinkt het wel heel erg leuk en zou je dit prachtige vak willen leren? Neem dan ook contact met ons op: er is bij ons ook plek om dit vak te leren onder begeleiding van ervaren support engineers!
Wij zijn natuurlijk ontzettend blij met jou als nieuwe collega!
Naast een uitdagende functie op unieke locaties bieden wij jou daarom een salaris dat aansluit bij wat jouw collega’s in de branche verdienen en hebben we goede secundaire voorwaarden zoals:
- Uitstekend pakket in lijn met jouw ervaringsniveau;
- Mogelijkheden om te groeien (certificering, training, webinars en kennisdeel sessies), omdat we jouw potentieel net zo waardevol vinden als jouw huidige vaardigheden;
- 1 op 1 begeleiding in de vorm van een buddy;
- Een laptop en telefoon van de zaak;
- Hybride werkmogelijkheden;
- Diverse nevenactiviteiten binnen DMP (bootcamp, sociale projecten, incentives);
Als je bij ons komt werken, dan kom je terecht in een professioneel team dat van resultaten houdt. De sfeer is informeel en de lijnen zijn kort. Jouw groei vinden wij belangrijk en hier krijg je ook alle ruimte en tools voor om jouw groei te stimuleren! Wil jij meer weten over deze uitdagende functie of DMP? Neem dan contact op met Bart Uittenhout via buittenhout@dm-p.com of telefonisch op 06 510 44 898.

of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!